CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, February 24, 2011

# hospital owh hospital #

            assalamualaikum....................

      best ke mlm ni???????????
      hmmm best kot bgi korg2 smua....
      mlm ni rse sgt2 pnt owh.......
      1 ari ddk t'congok kt hsptl ngn my bro in-law ohh.....
      knpe????
      tggu my first sis ohh........
      knpe?????
      sbb pndrahan.........
      lau x mlm ni sye b'kmpung d'hsptl......
      knpe lg?????
      of course la kne jge my sis......
      nsib bik la "tuan doktor hensem" tu baik orgnye.....
      sgt2 "memahami" perasaan sye ni...(ceh2 wat crite pulk)
      haha!!
      arini aq pt 1 pngalaman n knyataan tntg smething....
      nk tau ape??????????????
      kte kne kuat untuk dri kte sndiri,,,,
      x leh t'lalu b'gntung pde org yg kte syg....
      knpe pulak????????
      coz org2 yg kte syg x slalunye ada time
      kte memerlukan skongn  n dorongan mereka2 ni....
      n maybe x pernh sekali pun mereka2 ni muncul time kte sush....
      soo,,,??????
      pndai2 la b'dikari.............
      sdih??????
      yurp mmg la sdih ble org yg kte hrpkan muncul d'saat2 cmni,
      tpi sbaliknye mereka2 ni tetp x muncul,,, 
      tpi nk wt cm ne kan????????
      xpexpe......yg pntg dri sndri kne kuat oke,,,,
      nurulhidayah kn budk kuat kan????
      ( kuat mkn,,kuat tido,kuat melepak,kuat n kuat,,,bla..bla..bla...)
      oke3,,,mlm ni nk tdo awl la.....
       nk hilgkn pnt..hlgkn hti,,hlgkn perasaan...hlgkn ingatan..hlgkn smuanye yng b'kaitn ngn smeone......
         YA ALLAH.....tulung sye bule ta....
         hmmmm papai smua.....
      
                * jgn lpe ambik wudu' sblum tido ea *....

Tuesday, February 15, 2011

# kita umat muhammad yg sgt2 bertuah #

assalamualaikum,,,,,,,


  selamat m'ymbut hari klahiran "kekasih ALLAH" pada hari ni,,15 feb 2011 bersamaan dgn 12 rabiul awl...
  smoge kite tergolong dalam golongan2 umat yg akn m'dapat syafaat BAGINDA d'SANA nti,,AMIN.....


  same2 lah kte berselawat ke atas BAGINDA.....

                   ~ ~ salam ~ ~

Monday, February 14, 2011

# pesanan buat dia yang "awk2 smua" sayang #

TOLONG beritahu dia…..cinta agung adalah cintaNYA…
TOLONG beritahu si dia…cinta manusia bakal membuatnya alpa….
TOLONG nasihati si dia….jangan mencintaiku lebih dari dia mencintai YANG MAHA ESA….
TOLONG nasihati si dia…jangan mengingatiku lebih dari dia mengingati YANG MAHA KUASA…
TOLONG nasihati si dia…jangan mendoakanku lebih dari dia mendoakan ibu bapanya….
TOLONG katakan pada si dia…..dahulukan ALLAH kerana di situ ada syurga…..
TOLONG katakan pada si dia…dahulukan ibu bapanya kerana di telapak itu syurganya….
TOLONG ingatkan si dia…aku terpikat kerana imannya bukan rupanya…..
TOLONG ingatkan si dia…aku lebih cintakan zuhudnya bukan hartanya…
TOLONG ingatkan si dia…aku kasihinya kerana santunnya…
TOLONG tegur si dia…. bila dia mula mengagungkan cinta manusia…
TOLONG tegur si dia…….. bila dia tenggelam dalam angan-angannya…
TOLONG tegur si dia……… andai nafsu mengawal fikirannya….
TOLONG sedarkan si dia……. aku milik YANG MAHA ESA….
TOLONG sedarkan si dia……… aku masih milik keluarga…………
TOLONG sedarkan si dia …………tanggungjawabnya besar pada keluarganya….
TOLONG SABARKAN si dia…………andai diri ini enggan di rapati kerana menjaga batas cinta……….
TOLONG SABARKAN si dia…………..bila jarak menjadi penyebab bertambah rindunya…..                 (sesungguhnya RINDU itu kurniaan dari ALLAH….)
 TOLONG pesan padanya….aku tidak mahu menjadi fitnah besar kepadanya….
TOLONG pesan padanya…….aku tidak mahu menjadi punca kegagalannya….
TOLONG pesan padanya………aku membiarkan YANG MAHA ESA menjaga dirinya………
TOLONG khabarkan pada si dia………..aku tidak mahu melekakan dia………
TOLONG khabarkan pada si dia…..aku mahu dia Berjaya dalam impian dan cita-citanya…..
TOLONG khabarkan pada si dia……….jadilah penyokong dalam kejayaanku……….
TOLONG sampaikan pada si dia………...aku mendambakan cinta suci yang terjaga…………..
TOLONG sampaikan pada si dia…………cinta kerana ALLAH tidak ternilai harganya……..
TAKKAN kau rasa Indahnya cinta andai tiada cinta buat YANG ESA…….
TOLONG sampaikan pada si dia……hubungan ini terjaga selagi dia menjaga hubungan dengan YANG MAHA KUASA…………….
TOLONG sampaikan kepada si dia ……kerana aku tidak mampu memberitahunya sendiri……..
CINTA………Lahirnya dari 2 hati,,,,,,,,,hadirnya tanpa di paksa……………..YA ALLAH….aku jatuh cinta!!!!!!!!!
(YA ALLAH YA TUHANKU,,,,,,,,,,,,,Telah datang padaku seorang insan yang Berjaya mengetuk pintu hati ini……….sekiranya dia adalah jodoh yang terbaik………..yang telah ENGKAU tetapkan buatku sejak dari kandungan ibuku lagi…..MAKA permudahkanlah urusanku….permudahkanlah urusan si dia….DAN permudahkanlah urusan kami berdua……YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM……)
LINDUNGILAH imanku YA ALLAH…………
LINDUNGILAH iman dia YA ALLAH………..
DAN lindungilah iman kami berdua sepanjang perhubungan ini YA ALLAH…………AMIN YA RABBAL ALAMIN………………
   CINTA,,,,,,karya indah SANG PENCIPTA……..
DI mulakan di syurga…………………………
DI rasukkan dalam jiwa ADAM dan HAWA……..
Lalu di anak – pinakkan ke setiap jiwa…………………
Dengan kadar yangh berbeza…………………..
    CINTA  sebenarnya tidak buta………………..
CINTA dalah sesuatu yang murni,,,,luhur dan di perlukan ……………….
YANG buta adalah bila cinta itu menguasai dirimu tanpa satu pertimbangan……………
   CINTA,,,menyintai atau di cintai itu adalah lumrah sifat kejadian manusia…….
HAK untuk bercinta dan menerima bergantung kapada individu itu sendiri………
PLIHAN adalah terpulang kepada kita….jika pilihan berlandaskan agama,,,pasti hasilnya di berkati dan sekiranya berlandaskan  nafsu ,,,,pasti akan terhumban ke lembah kehinaan…..
    JANGAN tertarik kepada seseorang kerana parasnya,,,,,,,,sebab keelokan paras dapat menyesatkan……
   JANGAN pula tertarik kepada kekayaannya,,,,,,,,,,,,kerana kekayaan dapat musnah…….
TERTARIKLAH kapada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum,,,,kerana hanya senyuman yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah……………….=)   INSAYAALLAH……………………

                                               

Saturday, February 12, 2011

** mengSUSPENSkan**

                                                                  assalamualaikum,,,,,,,,,,,,,,

  selamat malam smua,,,,
  awk2 sht x???
  mlm ni mlm ahad kan2???
  mlm ni x nk tdo slgi blum pkul 12 mlm,,,,
  why???
  sebab,,,,,esok  ( 13 feb 2011).......
  birthday my maa,,,,luv u maa!!!
  haha!!
  so,,kunun2 nye sye nk wish la....
  tpi smentare tggu pkul 12 tu,,,,,
  ada la sorg "mnusia " ni  wat suspens kt sye???
  x ptut btl....t'kjut sye,,,,,,(dgn riak yg sgt2 t'kjut ni)
  hahahahah!!!!

terkezut nenek!!!
*=*
                       
  ade ke ptut dia sruh sye tnye bnde yg sye x tau nk tnye???(plik kan??)..hak3...
  dia ckp,, kwn kpd kwn dia tnye kwn dia tu, soaln yg dia sruh sye tnye dia???mne la sye tau soaln apekah
  itu???lgipun fkirn sye mne la sme dgn fkirn kwn kpd kwn dia tu....???but,,lastly,,sye pun pkse dia
  trus trg soaln yg dia nk sye tnye tu ape????n finally,,dia gtau jgk,,,hahaha!!!
  apa soalannye???hahaha....soaln yg sgt3 x penh sye fkir nk tnye  kowt,,,,so ???so..sorry la,,x leh d'type d'sni kowt,,,,
  hahahahaha,,,ksian  la mlm ni....
  oke3,,ting!!!!ting!!!ting!!!(12 x),,,,{bunyi jam dinding}
  alamk!!!dh pkul 12 la,,
  nk wish besday kt maa,,,,
  oke3,,,bye2 smua.....gud nite!!!
  sweet dream,,,jgn lpe ambk wudu' nk tdo nti k,,

         ~ ~ salam ~ ~
                                     Dayami

Thursday, February 10, 2011

**owhh siapakah diri anda?????**

  assalamualaikum.........

    first2 sye sje2 je nk type psl "kenali diri melalui bulan kelahiran anda" ni,,,mklum la duduk rmh je kan,,,t'lebih mse pulk nk menaip kowt....so,,,x slh kan????tpi cume ada 2 buln shje,,so,,yg x t'libt dgn buln  ni,,,cri la sndri ea..hak3...just ada info tntg buln may n ogos je yg ada,,ni pun sbb ada org kasik,,lau x ,,sye pun x de kowt bnde ni,,hak3,,,oke3,,x sbo nk typing ni,,hahahaha...



muhasabah dri...
tidak rugi.....


** for bulan may**

~ kekerasan hati dan dgil
~kuat smngt dan b'motivasi tinggi
~pemikiran tajam
~mudah marah apabila x dikawal
~pandai menarik hati org lain dan menarik perhatian perasaan yang sngt mendalam.
~cantik dari segi mental dan fizikal
~tidak perlu d'motivasikan
~tetap pendirian tetapi mudah d'pngaruhi oleh orang lain
~mudah d;pujuk
~bersikap sisitematik(otak kiri)
~suka berangan
~kuat daya firasat memahami apa yang terlintas d'hati org lain tanpa d'beritahu
~bahagian telinga dan leher mudah d'serang penyakit
~daya khayalan yang tinggi
~pemikiran yang tajam
~fizikal yang baik
~pandai b'debat
~kelemahan sisitem pernafasan
~suka sastera,seni dan muzik serta melancong
~tidak berapa suka duduk di rumah
~tidak boleh duduk diam
~tidak punya ramai anak
~rajin dan bersemangat tiggi
~agak boros.......


    **for bulan ogos**



~suka berlawak
~mudah tertawan kepadanya
~sopan santun dan "caring" kepada org lain
~berani dan tidak tahu takut
~orgnye agk tegas dan bersikap kepimpinan
~pandai memujuk org lain
~terlalu pemurah dan bersikap ego
~nilai harga diri yang sangat tinggi
~dahagakan pujian dan semangat juang yang luar biasa ,cepat marah dan mudah mengamuk
~mudah marah apabila cakapnya dilawan
~sangat cemburu
~daya pemerhatian yang tajam dan teliti
~cepat berfikir
~fikiran yang berdikari
~suka memimpin dan d'pimpin
~sifat suka berangan
~berbakat dalam seni lukis,hiburan dan silat
~sangat sensitif tetapi tidak mudah merajuk
~cepat sembuh apabila d'timpa penyakit
~belajar untuk "relex"
~sikp kelam kabut
~romantik ,pengasih dan penyayang
~suka mencari kawan........



    ^ ^ huh!!!bestnye menaip!!!!hahhaha,,,,
          anyway,,kpd kwn2 smua,,,
          bce bule bnde ni smua...
          tpi jgn pecaye 100% taw2.....
          ni andaian or tekaan je oke....
          oke...pnt pulk dh menaip ni,,
          (tdi excited sgt nk tyeping)
          hahahah,,,,oke3...papai smua,,,,


                  ~ ~ ~ salam  ~ ~ ~
                                    Dayami... 

Tuesday, February 8, 2011

**pagi2 subuh yg indh**hak3...

assalmammualaikum ~ ~ awk2,,,kamoo2,,
                                     ,kalian2,,,dia2,,,
                                          u2,,,,ente2,,,,,haha!!!!



        Alhamdulillah,,,,,
       ,pgi ni sgr je rsenye,,,,,,,
         teng saje!!haha,,,,


huh!!!tgok picx ni...ni gmbr mse subuh2,,,
teng je kan???^_^
        otk pun dah segr pgi ni,,,,,,
         fkirn pun dah teng skit kowt!!!!
         hati pun dah x skit kowt,,,
         (wat2 hapy suda)
         hmmm hope....
         rini akn lbih bik dri smlm........
         x nk la skit lg.......
         nk sht2 je kan2?????????
         lau sht bru la mood cria.....
         btl x ank2,,cucu2???haha!!
         rini kurg  busn kowt,,,,,
         coz ada kkk sye,,,,,,
         leh la wt actvity2 yg plik2...
         jgn plik taw awk2,,
         kamoo2,,
         kalian2,,
         dia2,,
         u2,,
         ente2,,,,
         sbb kami mmg sntiase plik....
         plik adalh slh 1 sft smulajdi kami.....
         plik adalah sbhgian hdup kami....
         plik????mmg plik kan???tpi kami pun plik....kami pun x tau knpe kami ni plik....
         hahaha !!!!(dh mle dah aq ni mrapu.... ).......
         x pe kowt,,,,hahaha,,,,,
         oke3,,,,bik out dlu,,,
         sblum mrapu sye ni b'lnjutan...hak3...x pe kowt...
         tpi xleh kowt,,,,hahahaha,,,,,
         oke2,,,suda2,,,,k papai smua.....
        

                                                ~ ~ Dayami ~ ~
     

*nkngisnkngisnkngisnkngisnkngis*

assalamualaikum,,,,,,


   Agk2 kmoo2 fhm x tjuk kt ats tu???
   hahahaha!!!!!!!!
   hmmmm ini mlm ini hti rse sdp kurg la..
   hahaha,,,,msti kmoo2 dh pning bce ini ayt kan???
   ~ngee~,,,,,sye pun pning jgk,,,,,
   hmmmm na nges mlm ni bule????
   hmmmm knpe mlm ni hti rse skit????
   na jerit kuatkuat bule ta???
   nk terjun katil bule ta??????????
   agk2 mti x??????hahahahah!!!!!!!
   knape mlm ni ni,,,,,,,,,
   smua ta kne!!!!!!!!!!
   sye gle ea?????????????or,,,,,,,,,,,
   skit jiwe????????????????
   hahahahahahahaha,,,,,,,~wink2~
   oke3,,,,,nk rest kan kpale hotk ni jap......
   bgi teng skit................  papai,,,,,,nite!!!

                   ,,,,,,,,,,,,salam,,,,,,,,,,,,,,,, 

Monday, February 7, 2011

*buat cik pipie*

assalamualaikum........


hmmm sye budx bru d'sini..
bru buat blog arini....
tu pun ats jase kwn ku "cik pipie"..
hak3....so,,,thanks a lot to
'cik pipie"........
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...